Letnie trendy w podróżach 2015

W tym roku najwięcej biletów lotniczych na sezon letni zarezerwowaliśmy na czerwiec, najczęściej rezerwowanym kierunkiem był Londyn, a najczęściej wyszukiwanym miastem Barcelona. Największą grupę podróżujących w sezonie letnim tworzą osoby w wieku 25-35 lat. Na wakacjach spędzimy średnio spędzimy 1,5 tygodnia. Sprawdź letnie trendy w podróżach.

Czerwiec, lipiec i sierpień to miesiące, kiedy nasza aktywność, jeśli idzie o podróżowanie drastycznie wzrasta. Gdzie chcieliśmy jechać a gdzie rzeczywiście wybraliśmy się w tegorocznym sezonie? Najczęściej wyszukiwane na naszym serwisie są połączenia do miast turystycznych – Barcelona, Paryża, Stambułu, Lizbony czy Amsterdamu. Co ciekawe wcale nie są one najczęściej rezerwowanymi lotami – w tej klasyfikacji zdecydowanie wygrywa Londyn, do którego udajemy się w ciągu roku najczęściej. Kolejne są Berlin, Monachium, Amsterdam i Zurych. Dla wielu ludzi wakacje są czasem na odwiedzenie rodziny i przyjaciół, dla innych – okresem wzmożonej pracy.

Jeśli liczy się dla Ciebie koszt podróży, najlepszym wyborem będzie Oslo lub Frankfurt. W okresie letnim można na tych lotach sporo zaoszczędzić.

miasta

Dłuższe wakacje

Najwięcej biletów w sezonie było zamówione w czerwcu. To doskonale pokazuje z jak wielka niecierpliwością wyczekujemy upragnionego urlopu. Warto wspomnieć, że wyjeżdżaliśmy najczęściej 30 czerwca. Dużą popularnością cieszyły się też wyjazdy w okolicach Bożego Ciała. Wystarczyło wtedy wziąć jeden dzień urlopu, by cieszyć się 4 dniowym wypoczynkiem. Można się było wtedy pokusić na dłuższą podróż – popularne city break.

Summer2

Średnio spędziliśmy na wakacjach 11 dni – to o 1 więcej niż w ubiegłym roku. Zaczęliśmy też wcześniej interesować się rezerwacją biletów – statystycznie robiliśmy to 38 dni przed wyjazdem. W zeszłym roku ten okres był krótszy o ponad tydzień i wynosił  średnio 30 dni.

Jeśli wyjazd planujemy z wyprzedzeniem szansa na znalezienie biletu lotniczego w korzystnej cenie jest większa niż w trakcie szczytowego momentu sezonu. Przed podjęciem decyzji warto skorzystać ze specjalnej wyszukiwarki Price Radar. Narzędzie to pozwala na porównanie cen biletów linii lotniczych. Dzięki niemu możemy dokonać rezerwacji na najtańsze bilety lotnicze na wybranej przez nas trasie. Specjalny wykres pozwala sprawdzić ceny biletów lotniczych wg daty wyjazdu z 6-miesięcznym wyprzedzeniem. Tanie loty możemy wybierać spośród 2500 miejsc docelowych. Dodatkowo podróżujący mają możliwość wyboru rodzaju lotu – bezpośrednio do miejsca docelowego lub z przesiadką – oraz możliwość ustalenia czasu trwania podróży od 1 do 20 dni.

Wcześniejsze zarezerwowanie lotu jest prawie jednoznaczne ze znalezieniem lepszej oferty. Warto też skorzystać z internetowych wyszukiwarek, takich jak Price Radar. Te przydatna aplikacje pomogą nam znaleźć bilety w najniższych cenach nawet z kilku miesięcznym wyprzedzeniem. Do tego możemy tam wybrać czy chcemy lot bezpośredni i jak długo nasza wycieczka ma trwać.

Kto lata najczęściej?

Okazuje się, że najczęściej bilety rezerwują osoby młode od 25 do 35 roku życia – stanowią oni aż 30% wszystkich podróżujących. Ciekawostką jest, że ok. 11% biletów jest zamawianych dla osób, które nie skończyły jeszcze 18 lat. Niezależnie od tego, jakiej płci jesteśmy, podróżujemy tyle samo – mężczyźni stanowią 51%, natomiast kobiety 49% zamawiających.

kapelusz

Tekst powstał na podstawie danych dotyczących rezerwacji biletów lotniczych poprzez urządzenia mobilne w okresie od 1 stycznia do 5 czerwca 2015 r. Analizie poddano rezerwacje lotów odbywających się pomiędzy 1 czerwca a 31 sierpnia 2015 r.